Kontrowersje po opublikowaniu materiałów o Krzysztofie Piesiewiczu


Po opublikowaniu w piątek i sobotę przez "Super Express" kompromitujących materiałów o senatorze Platformy Obywatelskiej Krzysztofie Piesiewiczu rozgorzała dyskusja o granicach ingerencji mediów w życie prywatne osób publicznych.

Tadeusz Skoczek zostanie nowym członkiem Rady Nadzorczej Polskiego Radia - zdecydowała w czwartek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Skoczek wejdzie do Rady 18 grudnia i zastąpi w niej Jarosława Hasińskiego, który obejmie wtedy stanowisko prezesa Polskiego Radia. ITI Neovision, operator platformy N, podpisał umowę z dystrybutorem Monolith Films na kontent do usług wideo na żądanie. Spółka Prv.pl nie otrzyma od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji więcej czasu na uruchomienie kanału Pino TV.



Szef oraz część pracowników i współpracowników redakcji Dziennik.pl (Infor Biznes) rozstanie się z firmą. Szwedzkie radio zaprosiło do prowadzenia swojego popularnego programu kobietę skazaną za podwójne zabójstwo - informuje serwis lenta.ru. Antyradio (Grupa Eurozet) 8 marca br. będzie obchodzić na antenie Dzień Kobiet, który rozgłośnia nazwała dniem PRL.

Od lutego Marek Sowa będzie prezesem wydawnictwa Axel Springer Polska, gdzie zastąpi Floriana Felsa - podała spółka w komunikacie. Sowa to m.in. b. prezes Agory.

W połowie czerwca koncern Eurozet planuje uruchomienie serwisu muzycznego Niagaro.pl. Po trzech kwartałach br. tylko "Dobre Rady" wśród miesięczników poradnikowych dla kobiet poprawiły sprzedaż w porównaniu z tym okresem 2008 roku – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy o średnim rozpowszechnianiu płatnym razem.

Radio Eska pozostaje liderem słuchalności wśród sieci radiowych, mimo że odnotowało spadek słuchalności w porównaniu z ubiegłym rokiem – wynika z najnowszych badań Radio Track realizowanych przez MillwardBrown SMG/KRC. Jacek Skorus najprawdopodobniej straci stanowisko kierownika "Panoramy" w TVP 2 – dowiedział się "Presserwis" Trzech słuchaczy III Programu Polskiego Radia od wczoraj wieczorem koczuje w przyczepie kempingowej ustawionej naprzeciwko siedziby Trójki przy ul. Myśliwieckiej w Warszawie.



W poniedziałek zacznie się pierwsza odsłona kampanii wiosennej ramówki Telewizji Polskiej - promocja nowego pasma serialowego TVP 2. TV Biznes do jesiennej ramówki wprowadza nowe pozycje. ITI Neovision, operator platformy N, tworzy usługę satelitarną Telewizja na kartę HD

Patrycja Kotecka dementuje - "nie chodziłam i nie chwaliłam się"


- Nie chodziłam po korytarzach TVP i nie chwaliłam się, że tam wracam - napisała w oświadczeniu przesłanym Onet.pl Patrycja Kotecka. Dziennik.pl napisał, że była wicedyrektor Agencji Informacji TVP ponownie obejmie stanowisko w spółce.

"Rz" zmieniła spoty promujące film "Solidarni 2010"


Wydawca ”Rzeczpospolitej” (Presspublica) został zmuszony przez stacje telewizyjne do zmodyfikowania spotu promującego dodatek do wtorkowego wydania dziennika – płytę DVD z filmem Jana Pospieszalskiego i Ewy Stankiewicz ”Solidarni 2010”.

Zespół "Amelii" otrzymał wypowiedzenia


Wszystkie osoby zatrudnione na etat w zawieszonym miesięczniku ”Amelia” (Marquard Media Polska) otrzymały wypowiedzenia – nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".

Wydanie specjalne "Rodziców" o karmieniu dzieci


Nakładem G+J Polska ukazało się wydanie specjalne miesięcznika "Rodzice" pt. "Jak karmić zdrowo?". Będzie dostępne do 20 grudnia w cenie 4,99 zł.

TVP: 501 osób do zwolnienia


Pełniący obowiązki prezes Telewizji Polskiej Piotr Farfał z wyprzedzeniem przedłuży niektórym pracownikom umowy na czas określony, by zdążyć przed zwolnieniami grupowymi – nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".

"Fakty" bliskie wyprzedzenia "Wiadomości"


Po 28 dniach października średnia widownia "Faktów" TVN jest większa, niż "Wiadomości" TVP 1 – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Nowe kino w ofercie sieci reklamy kinowej Multikino


Wzrośnie liczba nośników sieci sprzedaży reklamy kinowej Multikino.

"Fakt" redukuje zespół i obniża pensje


Wydawca gazety codziennej "Fakt" (Axel Springer Polska) wręczył wypowiedzenia 24 etatowym pracownikom tej redakcji. Pozostałym obniżył pensje.

Program dobrowolnych odejść w Radiu Rzeszów


Zarząd Radia Rzeszów ogłosił program dobrowolnych odejść ze stacji. Chętni mogą się zdecydować do 28 sierpnia.

Proces za korupcję przy produkcji programów TV


Prokuratura Apelacyjna w Białymstoku skierowała do sądu akt oskarżenia dotyczący przypadków korupcji związanej m.in. z działalnością telewizji publicznej. Zarzuty dotyczą bowiem również przyjęcia łapówek od zewnętrznego producenta audycji telewizyjnych w redakcji TVP w Suwałkach.

RMF Maxxx zagra w Oleśnicy


Spółka Multimedia, właściciel sieci RMF Maxxx, wygrała konkurs na radiową częstotliwość w Oleśnicy.

Media Regionalne i Presspublica chcą zmian w statucie ZKDP


Presspublica (wydawca m.in. "Rzeczpospolitej") wraz z Mediami Regionalnymi domaga się "ograniczenia przywilejów największych wydawców" w Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

o2 ma swój odpowiednik Naszej-klasy


Grupa o2 uruchomiła serwis społecznościowy Kumple.pl.

Orlen reklamuje się w niemieckiej telewizji


Koncern naftowy PKN Orlen rozpoczął w niemieckich mediach kampanię promującą niemiecką sieć stacji benzynowych Star.

Wildstein laureatem nagrody im. Mackiewicza


Bronisław Wildstein został tegorocznym laureatem nagrody literackiej im. Józefa Mackiewicza za książkę "Dolina nicości". Nagrodę wręczono w środę w warszawskim Domu Literatury.