Reforma płac w Superstacji


Reporterzy Superstacji zaczęli dostawać wypłaty uzależnione nie od liczby dyżurów, a od liczby materiałów wyemitowanych na antenie.

Program 2 Telewizji Polskiej chce kontynuować serial ”Czas honoru” – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Kanał Wojna i Pokój, nadawany przez ITI Neovision, otrzymał w kategorii Cinema nagrodę Hot Bird TV Award, nazywaną satelitarnym Oscarem. Leszek Miller, były premier i polityk SLD, został stałym felietonistą "Super Expressu". Wcześniej przez dwa miesiące pisał dla tygodnika "Wprost" do czasu, kiedy pojawił się nowy redaktor naczelny, Tomasz Lis.



Dziennik "Wall Street Journal" ogłosił, że jest najpopularniejszą gazetą codzienną w Stanach Zjednoczonych. Rząd Francji wydał ponad 10 mln euro na operacje, których celem było uwolnienie dwóch francuskich dziennikarzy uprowadzonych pod koniec ub.r. w Afganistanie. Dziennikarze ”Gazety Codziennej Nowiny” (Media Regionalne) otrzymają wynagrodzenie za godziny nadliczbowe i ponadwymiarowe. Nie będą też pracować na dyżurach po kilkanaście godzin na dobę.

Dziś zarząd Polskiego Radia ma zaakceptować harmonogram tworzenia nowej struktury spółki. Publiczny nadawca przeprowadzi zwolnienia grupowe.

Telewizja Polska uruchamia impresariat dla swoich gwiazd. Będzie funkcjonował w ramach biura koordynacji programowej. Roman Wilkoszewski, do połowy października br. dziennikarz "Panoramy" TVP 2, został doradcą ds. mediów w Kancelarii Prezydenta RP.

W lutym br. ogólnopolskie dzienniki w dalszym ciągu notowały spadki sprzedaży. Najmniejszy "Rzeczpospolita”" największy "Gazeta Giełdy Parkiet' (oba tytuły wydaje Presspublica) –wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. "Super Express" (Wydawnictwo Murator) ma zapłacić Patrycji Koteckiej 30 tys. zł i przeprosić ją na pierwszej stronie gazety za publikację jej zdjęcia sprzed 13 lat – orzekł Sąd Apelacyjny w Warszawie. Platforma satelitarna N wprowadza nowości i rozpoczyna kampanię reklamową.



TV Biznes do jesiennej ramówki wprowadza nowe pozycje. Konkurs na prezesa i trzech członków zarządu Telewizji Polskiej będzie dalszym ciągiem podziału wpływów między PiS a lewicą – uważają zarówno pracownicy TVP, jak i obserwatorzy rynku medialnego. Szymon Jadczak i Maciej Kuciela z TVN oraz Wojciech Cieśla z "Dziennika" to laureaci tegorocznych nagród w kategoriach: News i Dziennikarstwo Śledcze.

Coca-Cola odcina się od klipu Wojewódzkiego i Figurskiego


Eska Rock (ZPR SA) usunęła logo Coca-Coli Zero z klipu zamieszczonego na stronie stacji, w którym Kuba Wojewódzki i Michał Figurski rapują: "Jarek po trupach do celu". Stacja nie zamierza jednak wyciągać żadnych konsekwencji wobec autorów nagrania.

Powtórka głosowania w sprawie odwołania Gargas?


Rada Programowa Telewizji Polskiej zaapelowała do zarządu stacji o reasumpcję głosowania w sprawie odwołania Anity Gargas ze stanowiska wicedyrektora TVP1 - poinformowała szefowa Rady Janina Janowska.

Projekt PiS w ogniu krytyki - "jest zbyt wąski"


Posłowie PO, PSL i Lewicy skrytykowali podczas debaty w Sejmie projekt nowelizacji Prawa prasowego autorstwa PiS. W wypowiedziach akcentowano przede wszystkim fakt, że projekt jest "zbyt wąski" i nastawiony na sankcje wobec dziennikarzy. Ministerstwo sprawiedliwości uznało propozycje posłów PiS za "nie do przyjęcia".

Prestiżowa nagroda dla portalu Onet.pl


15 marca, z okazji Światowego Dnia Konsumenta, w siedzibie Business Centre Club w Warszawie wręczono statuetki "Godło Jakość Obsługi – Wybór Konsumentów 2009". Wśród nagrodzonych firm znalazła się także Grupa Onet.pl.

10 osób zwolnionych w Grupie Radiowej Time SA


Grupa Radiowa Time SA rozwiązała umowy z 10 pracownikami. Zwolnienia otrzymały głównie osoby pracujące w oddziałach regionalnych sieci.

Program Adama Wajraka w TVP 2


W jesiennej ramówce TVP 2 ma się znaleźć program dziennikarza "Gazety Wyborczej" Adama Wajraka pt. "Zwierzaki Wajraka".

Coraz gorsza sytuacja na dziennikarskim rynku pracy


Sytuacja na rynku pracy dla dziennikarzy w ciągu ostatnich miesięcy stała się dramatyczna, a będzie jeszcze gorzej. Do takiego przekonania doszli uczestnicy wczorajszej debaty "Czy wszyscy dziennikarze skończą pod pośredniakiem?".

"Wprost" zmieni właściciela?


Grzegorz Hajdarowicz, właściciel Wydawnictwa "Przekrój", finalizuje transakcję kupna większościowego pakietu udziałów AWR "Wprost".

Telewizja Cogito nie wyruszy w tym roku


Dopiero na początku przyszłego roku Telewizja Polska zdecyduje, czy ruszy z kanałem edukacyjnym TVP Cogito.

Nowy tytuł wydawnictwa Presscom


Na rynku pojawił się miesięcznik specjalistyczny "Kadry i Płace w Administracji" (Presscom).

B. naczelny "Wprost" następcą A. Gargas w TVP


Publicysta, b. redaktor naczelny tygodnika "Wprost" Stanisław Janecki został p.o. zastępcą dyrektora telewizyjnej Jedynki ds. publicystyki - poinformował rzecznik TVP Stanisław Wojtera w komunikacie.

Konflikt wokół TVP - "to bardzo infantylny zarzut"


Rada nadzorcza TVP istnieje od momentu jej powołania - uważa przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski. Jak ocenił, i KRRiT, i minister skarbu powołali swoich przedstawicieli, więc rada istnieje i powinna się już zebrać, niezależnie od tego, czy jest wpisana do KRS, czy nie.

Sieci radiowe nie zmieniły ramówek z powodu powodzi


W regionach dotkniętych przez powódź największe sieci radiowe nie zastąpiły programów ogólnopolskich pasmami lokalnymi.

"Sukces" stanie się bardziej kobiecy


Po sprecyzowaniu grupy docelowej miesięcznik "Sukces" przejdzie zmiany. Wprowadza je nowa redaktor naczelna pisma Agata Daniluk.

Program Wildsteina zostanie na antenie. Na próbę


Program Bronisława Wildsteina zostaje w TVP 1. Antena zamówiła kolejne cztery odcinki - na próbę.