Nowy prezenter TVP 1


Marcin Mańka dołączy do grona prezenterów redakcji oprawy i promocji TVP 1.

Polskie Radio organizuje cykl koncertów "Gwiazdy za abonament". Będą się odbywać raz lub dwa razy w miesiącu. Według nieoficjalnych informacji "Presserwisu" AWR "Wprost" zawiesi wydawanie dwutygodnika. Od 9 listopada br. część treści z "Wprost Light" zostanie przeniesiona na łamy "Wprost". Z oferty analogowej UPC Polska znika Eurosport 2, a Inei – Mezzo.



Wizerunek terrorysty w grach internetowych, tabloidyzacja dyskursu medialnego w Internecie oraz sakralizacja cybertechnologii – to tylko trzy z wielu tematów jakie podjęte będą na konferencji "Nowe media – polityka, kultura, społeczeństwo", która rozpoczyna się 22 kwietnia 2010r. w Toruniu. Transmisje losowań gier Totalizatora Sportowego gromadzą w TVP Info dużo mniej widzów, niż miały w Polsacie, choć poprawiają wyniki kanału TVP. By móc podawać aktualne ramówki stacji telewizyjnych na sobotę i niedzielę, Media Regionalne i Grupa Wydawnicza Polskapresse nie będą w tym tygodniu drukować dodatków telewizyjnych. Programy na przyszły tydzień ukażą się w głównych grzbietach gazet.

Jubileuszową, 25. galę wręczenia telewizyjnych nagród Wiktory miała w tym roku otworzyć i zamknąć trójka reprezentantów konkurencyjnych stacji: Maciej Orłoś z TVP, Szymon Majewski z TVN i Krzysztof Ibisz z Polsatu. TVP zmieniła jednak scenariusz.

Telewizja Polska zażądała 10 tys. zł od radia Tok FM za udostępnienie sygnału transmisji z uroczystości obchodów 70. rocznicy zbrodni katyńskiej. Za symboliczną opłatą sygnał otrzymały za to telewizje - Polsat, TVN i Trwam. W listopadzie wystartuje internetowe wydanie dziennika "Wall Street Journal", wzbogacone o dodatkowe informacje gospodarcze i dane z rynków finansowych.

Sąd Okręgowy w Łodzi podtrzymał wyrok sądu pierwszej instancji nakazujący Warszawskiej Prowincji Redemptorystów - wydawcy Radia Maryja - zapłacenie 10 tys. zł zadośćuczynienia wicemarszałkowi Sejmu Stefanowi Niesiołowskiemu. Do Sądu Okręgowego w Warszawie trafił pozew Anny Marszałek i Bertolda Kittela przeciwko Radzie Etyki Mediów. Dziennikarze domagają się przeprosin za naruszenie ich dóbr osobistych. Jutro odbędzie się oficjalna premiera polskiej gry online, która dostępna będzie wyłącznie przez komunikator Gadu-Gadu.



Tegoroczne "Lato z radiem" ma kosztować kilka milionów złotych. Rozpoczęto już poszukiwanie sponsorów, bo program ma na siebie zarobić. Odbędzie się też trasa koncertowa "Lata z radiem". "Fakt" (Axel Springer Polska) ma przeprosić Dorotę Rabczewską (Dodę) za naruszający jej dobra osobiste artykuł z "obraźliwymi i kłamliwymi informacjami" oraz zapłacić jej 30 tys. zł – orzekł Sąd Apelacyjny w Warszawie. Serial komediowy ”Duch w dom” po czterech odcinkach przyciąga do TVP 1 średnio 2,6 mln widzów, a jego widownia maleje.

Carla Bruni została redaktorką naczelną


Francuska pierwsza dama, piosenkarka i była modelka Carla Bruni-Sarkozy do swych licznych obowiązków dodała jeszcze jeden - stanowisko redaktorki naczelnej kobiecego dodatku dziennika "Le Figaro".

Nowa oprawa graficzna "Superstacji"


Superstacja szykuje się do zmiany oprawy graficznej i zamierza powiększyć zespół.

Karnowski może zostać dyrektorem TVP 1


Kierujący redakcją ”Wiadomości” Programu 1 Telewizji Polskiej Jacek Karnowski może zostać szefem całej anteny – podał serwis Newsweek.pl.

Polskie Radio rusza z cyklem tygodni tematycznych


Polskie Radio rozpoczyna emisję programów w ramach cyklu tygodni tematycznych, prezentujących najważniejsze gatunki radiowe, m.in. słuchowiska, reportaże, programy dla dzieci, audycje poświęcone muzyce, sportowi.

Sieci radiowe nie zmieniły ramówek z powodu powodzi


W regionach dotkniętych przez powódź największe sieci radiowe nie zastąpiły programów ogólnopolskich pasmami lokalnymi.

TVP nie pokaże gali Telekamer


Przyszłorocznej gali Telekamer, plebiscytu "Tele Tygodnia", nie zobaczymy w telewizji publicznej. Wczoraj Wydawnictwo Bauer, wydawca tygodnika i właściciel praw do plebiscytu, poinformowało, że nie powierzy już TVP realizacji 13. edycji konkursu.

Coraz gorsza sytuacja na dziennikarskim rynku pracy


Sytuacja na rynku pracy dla dziennikarzy w ciągu ostatnich miesięcy stała się dramatyczna, a będzie jeszcze gorzej. Do takiego przekonania doszli uczestnicy wczorajszej debaty "Czy wszyscy dziennikarze skończą pod pośredniakiem?".

"Rz" zmieniła spoty promujące film "Solidarni 2010"


Wydawca ”Rzeczpospolitej” (Presspublica) został zmuszony przez stacje telewizyjne do zmodyfikowania spotu promującego dodatek do wtorkowego wydania dziennika – płytę DVD z filmem Jana Pospieszalskiego i Ewy Stankiewicz ”Solidarni 2010”.

Radio Zet ma zakaz używania terminu "wielka kumulacja"


Sąd Okręgowy w Warszawie zakazał Radiu Zet (Eurozet) wykorzystywania na antenie, stronie internetowej radia oraz w działaniach promocyjnych określenia "wielka kumulacja" jako nazwy konkursu. Zakaz ma obowiązywać do zakończenia procesu, który Radiu Zet wytoczył RMF FM.

TVP 1 liderem w grupie ogólnej, TVN – w komercyjnej


W kwietniu wszystkie główne telewizje straciły udział w rynku w porównaniu z tym miesiącem w ub.r. Liderem wśród wszystkich widzów pozostał TVP 1, a w grupie komercyjnej – TVN.

RMF24.pl nowym wortalem informacyjnym RMF FM


Dziś RMF FM ma uruchomić wortal informacyjny RMF24.pl.

"GW" z filmami na podstawie prozy Hrabala


Przez trzy kolejne czwartki do "Gazety Wyborczej" dołączane będą płyty DVD z filmami z serii "Kino czeskie" z filmami Jiřiego Menzla opartymi na twórczości Bohumila Hrabala.

Bezpłatne wydania dzienników w Krakowie


Wydania specjalne "Rzeczpospolitej", 'Gazety Wyborczej" i "Dziennika Polskiego' były rozdawane wczoraj w Krakowie.

"Dziennik Wschodni" funduje czytelnikom mieszkanie


448 tys. zł wynosi pula nagród w loterii "Apartament za czytanie", która 4 grudnia br. rozpocznie się na łamach ”Dziennika Wschodniego” (Media Regionalne).

UPC wprowadza wideo na żądanie w Trójmieście


UPC Polska poszerzyła zasięg usługi wideo na żądanie o Trójmiasto, Rumię i Stargard Gdański.