Nowe kino w ofercie sieci reklamy kinowej Multikino


Wzrośnie liczba nośników sieci sprzedaży reklamy kinowej Multikino.

448 tys. zł wynosi pula nagród w loterii "Apartament za czytanie", która 4 grudnia br. rozpocznie się na łamach ”Dziennika Wschodniego” (Media Regionalne). Zadłużone amerykańskie wydawnictwo Reader’s Digest złożyło wniosek o sądową ochronę przed wierzycielami. Związek Zawodowy Pracowników Twórczych TVP SA Wizja ogłosił w Telewizji Polskiej referendum strajkowe. Jeszcze w tym tygodniu związkowcy zaczną zbierać podpisy pracowników popierających to rozwiązanie.



Sąd Okręgowy w Warszawie zakazał Radiu Zet (Eurozet) wykorzystywania na antenie, stronie internetowej radia oraz w działaniach promocyjnych określenia ”wielka kumulacja” jako nazwy konkursu. Zakaz ma obowiązywać do zakończenia procesu, który Radiu Zet wytoczył RMF FM. Od zeszłej środy abonenci platformy N mogą oglądać kanał TV 4. Kilkudziesięciu dziennikarzy protestuje przeciwko odwołaniu Andrzeja Rybałta ze stanowiska dyrektora Polskiego Radia dla Zagranicy.

Joanna Lichocka wróciła do Telewizji Polskiej.

Witold Gadowski został dyrektorem Programu 1 Telewizji Polskiej. Na stanowiskach zastępców dyrektora nie będzie zmian. Ważą się losy wydań "Faktu" (Axel Springer Polska) ukazujących się w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Komitet Obywatelski Mediów Publicznych zaapelował do władz RP, KRRiT i zarządu Polskiego Radia o działanie na rzecz utrzymania radiowych zespołów muzycznych. Jak podkreślają twórcy, likwidacja zespołów byłaby decyzją uderzającą w polską kulturę i upośledzającą poziom cywilizacyjny polskiego społeczeństwa. Użytkownicy telewizji mobilnej najchętniej oglądają programy informacyjne – wynika z badania GfK Polonia przeprowadzonego na zlecenie spółki Info-TV-FM świadczącej usługę. Szef skrajnie prawicowej Brytyjskiej Partii Narodowej (BNP) Nick Griffin zarzucił BBC, że zorganizowała jego lincz podczas telewizyjnej debaty "Question Time", dając mu wrogą publiczność i zmieniając formułę programu.



"Rzeczpospolita" (Presspublica) odwoła na początku lutego br. swojego korespondenta z Berlina Piotra Jendroszczyka. Zamyka też w siedmiu miastach Polski biura terenowych korespondentów, którzy mają pracować w domu. Obie decyzje podyktowane są oszczędnościami. Na międzynarodowym konkursie New York Festivals złote medale zdobyły: oprawa graficzna TVN Warszawa i filmy dokumentalne Programu 1 TVP. Srebrem nagrodzono serial TVP 2 "Czas honoru" Z początkiem kwietnia sieciowa agencja reklamowa Team One kończy działalność. Z dziesięcioosobowego zespołu agencji odchodzi sześć kluczowych osób.

Proces o nielegalne zamieszczanie artykułów w internecie


17 grudnia przed Sądem Okręgowym w Białymstoku rozpocznie się proces z powództwa INFOR Biznes o zasądzenie spółce odszkodowania od firmy, której zarzuca nielegalne zamieszczanie w internecie jej artykułów prasowych.

Także Polsat podnosi ceny na czerwiec


Czas reklamowy w Polsacie będzie w czerwcu droższy niż rok temu. Biuro reklamy Grupy Polsat, Polsat Media, nie ujawnia jednak średniej skali podwyżki.

1000 zdjęć w Portalu Historycznym PAP


O ponad tysiąc, w większości nieznanych dotąd, fotografii obrazujących polską historię XX wieku wzbogacił się działający od roku Multimedialny Portal Historyczny PAP www.11listopada1918.pl. Pierwsza część nowego zbioru jest już dostępna dla internautów. W ciągu najbliższych dni portal zmieni także swoją domenę na historia.pap.pl.

Dorn przegrał z "Rzeczpospolitą" proces


"Rzeczpospolita" (Presspublica) nie musi przepraszać Ludwika Dorna, byłego marszałka Sejmu i byłego ministra spraw wewnętrznych i administracji, za nazwanie go "przedsiębiorcą" – takie orzeczenie wydał w piątek Sąd Apelacyjny w Warszawie.

Kolejne listy zwolnień grupowych w TVP


W Telewizji Polskiej pojawiły się kolejne listy osób wytypowanych do zwolnień grupowych.

Nie będzie konsekwencji wobec dziennikarza "Rzeczpospolitej"


Dziennikarz "Rzeczpospolitej" Piotr Kubiak, współautor tekstu o tzw. aferze sopockiej, był dobrym znajomym biznesmena, który oskarżył prezydenta Sopotu Jacka Karnowskiego o korupcję. Naczelny "Rz" Paweł Lisicki nie widzi problemu.

Trzy miesięczniki luksusowe poprawiły sprzedaż


"Glamour", "Pani" i "Zwierciadło" to jedyne tytuły z segmentu miesięczników luksusowych dla kobiet, które w trzech kwartałach br. poprawiły sprzedaż w stosunku do tego okresu w 2008 roku.

Szabłowska nie musi przepraszać Targalskiego


Dziennikarka Maria Szabłowska nie będzie musiała przepraszać byłego wiceprezesa Polskiego Radia Jerzego Targalskiego – orzekł wczoraj Sąd Apelacyjny w Warszawie.

Wydawca "Polityki" rusza z serią filmów o bluesie


"Polityka" Spółdzielnia Pracy wyda kolekcję filmów o bluesie pt. "The Blues".

Bezpłatne wydania dzienników w Krakowie


Wydania specjalne "Rzeczpospolitej", 'Gazety Wyborczej" i "Dziennika Polskiego' były rozdawane wczoraj w Krakowie.

TVP zmienia porę emisji programów regionalnych


Zarząd Telewizji Polskiej zdecydował o zmianie pory emisji programów regionalnych na antenie TVP 2; będą rozpoczynać się o godz. 16 - poinformował PAP w czwartek rzecznik TVP SA Stanisław Wojtera.

Spadła słuchalność Radia Eska


O blisko dwa punkty procentowe spadł udział Radia Eska w czasie słuchania – wynika z najnowszych badań Radio Track realizowanych przez MillwardBrown SMG/KRC.

Radio i telewizja od weekendu bez reklam


Reklamy, które w sobotę, po informacji o tragedii w Smoleńsku, zniknęły z głównych telewizji i z wielu rozgłośni radiowych, na razie nie wracają na antenę.

Prestiżowa nagroda dla portalu Onet.pl


15 marca, z okazji Światowego Dnia Konsumenta, w siedzibie Business Centre Club w Warszawie wręczono statuetki "Godło Jakość Obsługi – Wybór Konsumentów 2009". Wśród nagrodzonych firm znalazła się także Grupa Onet.pl.

Całka pokieruje reklamą w "Glamour"


Agnieszka Całka kieruje reklamą miesięcznika "Glamour". Zastąpiła Annę Niewodzką, która po siedmiu latach rozstała się z wydawnictwem G+J Polska.