Szymon Majewski projektuje koszulki


Szymon Majewski projektuje limitowaną kolekcję koszulek dla Fundacji Spełnionych Marzeń. Śmiała kreska popularnego komika pojawi się na specjalnej kolekcji koszulek Endo dla dzieci i dorosłych już 4 maja. Cały dochód ze sprzedaży koszulek pomoże stworzyć Dom Rodzica przy Szpitalu Dziecięcym przy ul. Litewskiej w  Warszawie.

Ok. 240 tys. zł udało się zebrać podczas sobotniego Charytatywnego Balu Dziennikarzy - poinformowała w poniedziałek PAP organizująca bal fundacja. Pieniądze zostaną przeznaczone na wsparcie rodzin zastępczych oraz rodzinnych domów dziecka w najuboższych rejonach Polski. Wydawnictwa: Akademii Górniczo-Hutniczej, Politechniki Poznańskiej i Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu opublikowały w minionym roku najlepsze podręczniki akademickie. Konkurs na najlepsze podręczniki, organizowany przez Stowarzyszenie Wydawców Szkół Wyższych, rozstrzygnięto w czwartek podczas 13. Targów Książki w Krakowie. Polsat ma zapłacić 500 tys. zł za wyemitowanie programu, w którym Kazimiera Szczuka nazwała autorkę audycji Radia Maryja Magdalenę Buczek "starą dziewczynką" i parodiowała jej sposób modlitwy - orzekł Sąd Najwyższy, oddalając kasację TV Polsat w tej sprawie. TV Polsat nie komentuje wyroku.



Koncern naftowy PKN Orlen rozpoczął w niemieckich mediach kampanię promującą niemiecką sieć stacji benzynowych Star. Bronisław Wildstein został tegorocznym laureatem nagrody literackiej im. Józefa Mackiewicza za książkę "Dolina nicości". Nagrodę wręczono w środę w warszawskim Domu Literatury. Rada nadzorcza Telewizji Polskiej otworzy dziś koperty ze zgłoszeniami kandydatów do zarządu spółki. Do zarządu TVP może trafić Małgorzata Raczyńska i Jan Pospieszalski. Ale to nie koniec możliwych zaskoczeń.

Posłowie PO, PSL i Lewicy skrytykowali podczas debaty w Sejmie projekt nowelizacji Prawa prasowego autorstwa PiS. W wypowiedziach akcentowano przede wszystkim fakt, że projekt jest "zbyt wąski" i nastawiony na sankcje wobec dziennikarzy. Ministerstwo sprawiedliwości uznało propozycje posłów PiS za "nie do przyjęcia".

Potwierdzają się spekulacje niemieckich mediów, że ukaże się anglojęzyczna edycja dziennika "Die Welt". Nie zamierzałem porównywać Programu II Polskiego Radia z RMF Classic, ponieważ takie porównanie jest niefortunne. Jeśli ktoś tak zrozumiał moją wypowiedź, przepraszam za nieporozumienie - oświadczył wczoraj Jarosław Hasiński, prezes Polskiego Radia.

Nawet o ponad połowę ma zostać zmniejszony budżet serwisu Dziennik.pl – dowiedział się nieoficjalnie ”Presserwis”. Marek Niedźwiecki po dwóch latach odchodzi z zespołu Grupy Radiowej Agory, gdzie prowadził audycje w Radio Złote Przeboje, i wraca do zespołu Trójki, z którą był związany przez 25 lat. Sprinter Marcin Urbaś, wielokrotny mistrz Polski na dystansach 200 i 100 m, został etatowym dziennikarzem sportowym wielkopolskiej telewizji WTK.



Bogdan Ulka, wydawca porannych i popołudniowych "Wiadomości" w TVP 1, został odsunięty od programu, bo nie wypełnił polecenia kierownika redakcji Jacka Karnowskiego. Niemal wszystkie największe firmy reklamy zewnętrznej zdecydowały się przystąpić do projektu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej i zgodziły się, by polski rynek outdooru badać metodą Postar. Nakładem G+J Polska ukazało się wydanie specjalne miesięcznika "Rodzice" pt. "Jak karmić zdrowo?". Będzie dostępne do 20 grudnia w cenie 4,99 zł.

Wyższe wpływy z reklam w rozgłośniach radiowych


Wpływy reklamowe wszystkich rozgłośni monitorowanych przez Expert Monitor wyniosły w pierwszych trzech kwartałach br. 1,4 mld zł, czyli o 1,6 proc. mniej niż w tym okresie ub.r. – wynika z danych cennikowych.

Radiowa "Trójka" traci kolejnego dziennikarza


Tomasz Michniewicz odchodzi z Programu III Polskiego Radia. Jako powód podaje brak porozumienia z dyrekcją stacji co do zakresu obowiązków.

Dwaj turyści trafili nie do tego Sydney


Dwaj Holendrzy zamiast do Sydney w Australii trafili przypadkiem do Sydney w Kanadzie - pisze australijska prasa.

Grupa TVN i portal Onet.pl najbardziej opiniotwórczymi mediami


W pierwszej piątce najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych 2009 roku – jak wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów – były aż trzy kanały Grupy TVN: TVN24, TVN i TVN CNBC Biznes. Wśród portali internetowych zwycięzcami okazały się Onet.pl i TVN24.pl.

"Pomysł jest kuriozalny i oczywista jest intencja"


"Nasz Dziennik": Telewizja Polska w specyficzny sposób obchodziła Narodowy Dzień Życia, ubolewa gazeta, po emisji w środowy wieczór w TVP 1 dwuodcinkowego brytyjskiego filmu BBC "Łowca".

TVN najczęściej eksponuje marki produktów


Telewizją, która najwięcej czasu antenowego poświęciła na product placement, w okresie styczeń - kwiecień br. był TVN - wynika z danych firmy Pentagon Research.

Z Eurozetu do Złotych Przebojów


Agata Jońska została sekretarzem programu sieci Złote Przeboje (Agora SA). To nowe stanowisko w firmie.

Dziennikarze Trójki w ostrym sporze z prezesem


Dziennikarze Programu III Polskiego Radia rozważają wejście w spór zbiorowy z dyrektorem stacji Jackiem Sobalą. Uważają, że jego decyzje zagrażają wizerunkowi Trójki "jako obiektywnego medium", jak stwierdzili w skierowanym do niego piśmie.

Sprzedają siebie, by pomóc chorej dziewczynie


Na niecodzienny sposób pomocy dziewczynie, u której zdiagnozowano bardzo rzadki nowotwór złośliwy, wpadła grupa blogerów. Postanowili wystawić na aukcję… samych siebie.

Miecugow za Najsztuba w "Przekroju"


Grzegorz Miecugow będzie robił wywiady dla tygodnika "Przekrój" (Wydawnictwo "Przekrój").

Mistrzostwa świata w Berlinie; widzowie na "tak"


Sukcesy Polaków na lekkoatletycznych mistrzostwa świata w Berlinie najwięcej widzów przyciągały do Jedynki.

Znane seriale zagoszczą w TVN Siedem


TVN Siedem umieści w prime time seriale pokazywane już wcześniej przez TVN.

Trwa spór dziennikarzy z szefostwem w "Trójce"


Natychmiastowego przywrócenia Jerzego Sosnowskiego (prowadzącego m.in. ”Klub Trójki”) do pełnych praw dziennikarza żądają od zarządu Polskiego Radia członkowie Związku Zawodowego Dziennikarzy i Pracowników Programu III Polskiego Radia.

Andrzej Bober zakwestionował przeprosiny w "Rz"


Przeprosiny Andrzeja Bobera pod adresem Małgorzaty Raczyńskiej, byłej dyrektor TVP 1, do których zobowiązał publicystę sąd, oraz jego komentarz do nich opublikowała w miniony piątek "Rzeczpospolita" (Presspublica).

Janke poprowadzi program w TVP Info


Igor Janke - publicysta "Rzeczpospolitej" i współtwórca blogerskiej platformy Salon24.pl - dołączył do grona prowadzących program publicystyczny "Minęła 20ta" w TVP Info.