Wyspy: internetowe wydania gazet będą płatne


Brytyjski dziennik "The Times" i tygodnik "The Sunday Times" będą od czerwca pobierać opłaty za dostęp do swych internetowych wydań - ogłosiła firma News International. Abonament będzie wynosił 1 funt dziennie lub 2 funty za tydzień.

Eurozet łączy spółki, które są właścicielami poszczególnych koncesji radiowych koncernu. Zarząd Polskiego Radia nie widzi możliwości, aby Magda Jethon wróciła na stanowisko dyrektora Programu III Polskiego Radia. Dostanie propozycję innej pracy w publicznym radiu. W ramówce TVS pojawi się program "Detektyw Rutkowski".



Zarząd Polskiego Radia odwołał wczoraj ze stanowiska dyrektor Agencji Reklamy Teresę Ziółkowską. Dwie osoby będą się ubiegać o stanowisko prezesa Polskiego Radia, a dziesięć – o cztery miejsca członków zarządu spółki. Wczoraj otwarto zgłoszenia od kandydatów. Prezesem Polskiego Radia został Jarosław Hasiński, a członkami zarządu - Paweł Majcher, Wojciech Poczachowski, Dariusz Sienkiewicz i Władysław Bogdanowski.

Ewa Wilcz-Grzędzińska, zastępca redaktora naczelnego dziennika ”Polska” (Polskapresse), rozstaje się z wydawnictwem.

Koncern naftowy PKN Orlen rozpoczął w niemieckich mediach kampanię promującą niemiecką sieć stacji benzynowych Star. Do łódzkiej prokuratury apelacyjnej trafiły w piątek akta sprawy dziennikarzy Krzysztofa Skórzyńskiego z TVN24 i Mariusza Gierszewskiego z Radia ZET, którym krakowska prokuratura przedstawiła zarzut ujawnienia protokołu ze śledztwa. O przeniesieniu śledztwa w tej sprawie z Krakowa do Łodzi zdecydował w ubiegłym tygodniu prokurator krajowy Edward Zalewski.

Prezydent Gruzji Michaił Saakaszwili oskarżył we wtorek operatora telekomunikacyjnego Eutelsat, który wstrzymał przekaz programu rosyjskojęzycznej telewizji gruzińskiej na Kaukazie, o stworzenie ”niebezpiecznego precedensu w kwestii cenzury politycznej”. Krystyna Mokrosińska zwróciła się do prezesa TVP o wyjaśnienie, czy w nowej siedzibie telewizji pracownicy są podsłuchiwani. TVN SA ujawnił wczoraj szacunkowe przychody osiągnięte w trzecim kwartale br. i liczbę abonentów platformy N.



Przez trzy miesiące słuchacze wpłacili na rzecz Programu III Polskiego Radia 390,9 tys. zł. Polsat Futbol będzie pokazywać rozgrywki ukraińskiej ligi piłkarskiej. W telewizji rozpoczęła się kampania, w której Natasza Urbańska reklamuje lody Koral (PPL Koral).

Zmiany w firmach internetowych Grupy ZPR


IDMnet i Afilo - firmy internetowe Grupy ZPR - połączyły struktury handlowe, by zoptymalizować sprzedaż usług e-marketingu w ramach Grupy.

Springer pomoże znaleźć prace zwolnionym z "Dziennika"


Długoletni, stali współpracownicy "Dziennika", z którymi nowy wydawca tytułu Infor Biznes nie przedłuży umów, zostaną objęci programem outplacementowym przez dawnego wydawcę – Axel Springer Polska.

Nowy szef "Panoramy" chce powiększyć zespół


Jacek Skorus, który od połowy października jest szefem redakcji "Panoramy", zamierza powiększyć zespół programu.

Sobotnie audycje Radia Kraków robione w plenerze


Radio Kraków w jesiennej ramówce wprowadza sobotnie pasmo nadawane ze studia plenerowego.

Nowa oprawa graficzna "Superstacji"


Superstacja szykuje się do zmiany oprawy graficznej i zamierza powiększyć zespół.

ZPR trzymał w tajemnicy, że wydaje tygodnik dla Polaków


Spółka Wizard Media, wydająca tygodnik dla Polaków w Irlandii pt. ”Nasz Głos”, od półtora roku należy do Media Express (poprzedniego wydawcy ”Super Expressu”), który - podobnie jak Murator SA (wydaje ”SE” od 17 grudnia 2007 roku) jest częścią grupy medialnej ZPR SA. Jednak Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej ZPR, dopiero teraz przyznaje, że tygodnik należy do grupy.

Tomasz Lis gospodarzem programu wyborczego w TVP 2


Tomasz Lis, autor i prowadzący program "Tomasz Lis na żywo" w TVP 2, a od niedawna też redaktor naczelny tygodnika "Wprost", poprowadzi w Dwójce program "Wybory 2010".

Janusz Sejmej rozstaje się z TVP


Janusz Sejmej, doradca zarządu Telewizji Polskiej i były dyrektor Agencji Informacji, rozstaje się z TVP – nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".

Wkrótce debiut brytyjskiej Vivy


Grupa telewizyjna MTV Networks (Viacom) rezygnuje z marki The Music Factory (TMF) w Wielkiej Brytanii. Zastąpi ją Viva.

IX edycja programu "Mistrz Mowy Polskiej"


21 września na dużej scenie Opery Nova w Bydgoszczy zostaną wręczone laury Mistrzom Mowy Polskiej. W IX edycji programu startują między innymi Ignacy Gogolewski, Iwona Schymalla i Beata Tadla.

Twórcy kultury chcą komisji trójstronnej


O powołanie komisji trójstronnej z udziałem przedstawicieli Związku Zawodowego Twórców Kultury Polskiej (ZZTKP), rządu i parlamentu, o zwiększenie środków na finansowanie kultury do 1 proc. budżetu państwa i przyjęcie ustawy o ubezpieczeniu społecznym twórców i ich rodzin zaapelowali w uchwale uczestnicy Kongresu Twórców Kultury Polskiej, który obradował w Toruniu.

Miliard odsłon dziennie na YouTube


Społecznościowy serwis wideo YouTube ogłosił, że notuje ponad 1 mld odsłon dziennie.

Nowy wydawca "Przekroju" będzie pisał wstępniaki


”Gwarancja bezterminowa. Czytelnik ma prawo wiedzieć, co myśli wydawca” – tak swój pierwszy wstępniak w najnowszym ”Przekroju” zaczyna Grzegorz Hajdarowicz, nowy właściciel pisma. Wstępniak prezesa wydawnictwa niebędącego naczelnym tytułu to nowość w naszej prasie.

TVP przestanie transmitować obrady Sejmu


W jesiennej ramówce TVP Info nie przewidziano transmisji z obrad Sejmu – dowiedział się "Presserwis".

Joanna Lichocka znów w Telewizji Polskiej


Joanna Lichocka wróciła do Telewizji Polskiej.