Radio Złote Przeboje zachowa koncesję


Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zakończyła postępowanie o odebranie koncesji łódzkiemu Radiu Złote Przeboje 101,3 FM (Agora SA).

Kolporter SA buduje sieć saloników prasowych pod nową marką, choć szuka inwestora. Agencja reklamowa DDB Warszawa zwyciężyła w przetargu na obsługę full service Polskich Linii Lotniczych LOT. W styczniu bieżącego roku dziesięć największych dzienników regionalnych zanotowało spadek sprzedaży – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.



Krystyna Mokrosińska, prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich i przewodnicząca Konferencji Mediów Polskich, zaapelowała do premiera Donalda Tuska o wprowadzenie pełnego zarządu w Polskiej Agencji Prasowej oraz zapewnienie środków na funkcjonowanie Telewizji Polskiej i publicznych rozgłośni radiowych. Fototeka to nazwa serwisu internetowego uruchomionego przez Filmotekę Narodową. Znalazło się w nim ponad 20 tys. unikatowych fotografii z polskich filmów. Serwis działa pod adresem: http://fototeka.fn.org.pl, można go przeglądać bezpłatnie. Po trzech kwartałach br. TVN ma większe przychody (1,44 mld zł, wzrost o 11 proc.), ale mniejszy zysk netto (141 mln zł, spadek o 49 proc.) niż w tym okresie ub.r. Spółka zapowiada przejęcie kolejnych udziałów w platformie N i rychłe wyhamowanie spadków na rynku reklamowym.

Empik realizuje drugą edycję programu CSR ”Przecinek i kropka”.

Wydawca ”Rzeczpospolitej” (Presspublica) został zmuszony przez stacje telewizyjne do zmodyfikowania spotu promującego dodatek do wtorkowego wydania dziennika – płytę DVD z filmem Jana Pospieszalskiego i Ewy Stankiewicz ”Solidarni 2010”. Zespół Programu III Polskiego Radia domaga się w liście otwartym do zarządu spółki odsunięcia od anteny "do czasu rozstrzygnięcia wyborów prezydenckich" Stanisława Janeckiego, byłego redaktora naczelnego tygodnika "Wprost", który w Trójce jest jednym z prowadzących audycję "Trójka po trzeciej".

Do zespołu "Wiadomości" TVP 1 dołączyła Katarzyna Senyk. Redakcja rozstała się z reporterem Michałem Traczem. Eska Rock (ZPR SA) usunęła logo Coca-Coli Zero z klipu zamieszczonego na stronie stacji, w którym Kuba Wojewódzki i Michał Figurski rapują: "Jarek po trupach do celu". Stacja nie zamierza jednak wyciągać żadnych konsekwencji wobec autorów nagrania. TVP Info wprowadzi jesienią kilkanaście nowych programów, a także zmieni grafikę i scenografię.



Dziennikarze TVP Agnieszka Szulim i Radosław Brzózka będą autorami nowej audycji w Programie I Polskiego Radia. Po odwołaniu Anity Gargas z funkcji wicedyrektor TVP 1 Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich i Centrum Monitoringu Wolności Prasy poskarżyły się Rzecznikowi Praw Obywatelskich na niejasne reguły polityki kadrowej w mediach publicznych. Istnieje realne zagrożenie, że jedyny w Polsce ambitny kanał telewizyjny przestanie istnieć – można przeczytać w petycji widzów w obronie TVP Kultura, skierowanej do Romualda Orła, nowego prezesa Telewizji Polskiej.

Eska Rock i RMF Maxxx zwiększają słuchalność


RMF Maxxx i Eska Rock najbardziej zwiększyły słuchalność wśród sieci radiowych w okresie lipiec - wrzesień br. w porównaniu z tym samym okresem ub.r. – wynika z najnowszych badań Radio Track realizowanych przez MillwardBrown SMG/KRC.

"Żydownik Powszechny" - "prowokacja" redakcji


Z okazji przypadającego jutro jubileuszu 65-lecia istnienia "Tygodnika Powszechnego" redakcja przygotowała wydanie specjalne, pod prowokacyjnym tytułem "Żydownik Powszechny". Jest to tytuł odnoszący się do inwektyw, jakie używają wobec "Tygodnika Powszechnego" przeciwnicy dialogu polsko- i chrześcijańsko-żydowskiego.

Zagrożeni dyrektorzy z TVP zakładają związek walki z mobbingiem


Zagrożeni zwolnieniem z pracy dyrektorzy z Telewizji Polskiej założyli Związek Zawodowy Obrony Praw Pracowniczych i Walki z Mobbingiem.

"Polityka" trafi do kiosków dzień wcześniej


Bieżące wydanie tygodnika "Polityka" (Polityka Spółdzielnia Pracy) można było kupić już wczoraj w niektórych punktach w Warszawie. W całym kraju numer trafił do sprzedaży dzisiaj, czyli dzień wcześniej niż zazwyczaj.

Miliony na odprawy w Polskim Radiu


"Gazeta Wyborcza": 3,6 mln zł - tyle według NIK kosztowała Polskie Radio beztroska polityka kadrowa koalicji PiS-LPR-Samoobrona. Pieniądze poszły na odprawy i odszkodowania.

Nowy naczelny zmienia "Wprost"


Powrót logo sprzed sześciu lat, nowi stali felietoniści i współpracownicy - to jedne z pierwszych decyzji Tomasza Lisa jako redaktora naczelnego tygodnika "Wprost" (AWR "Wprost").

Likwidacja "wskrzeszonego" programu w TVP


W grudniu z ramówki Programu 1 Telewizji Polskiej spadnie magazyn kulturalny "Pegaz".

Fox Life w jakości HD


Polski oddział Fox International Channels wprowadzi do Polski kanał Fox Life HD.

Piotr Najsztub odchodzi z "Przekroju"


Piotr Najsztub nie będzie już przeprowadzał wywiadów dla tygodnika "Przekrój". Jak dowiedział się "Presserwis", prawdopodobnie przejdzie do tygodnika "Wprost". Pytany o tę sytuację Najsztub odpowiada tylko: "Na razie wolałbym nie komentować tych informacji. Jest jeszcze na to za wcześnie".

"The Times" w Internecie odpłatnie


Dostęp do zasobów serwisu internetowego brytyjskiego dziennika "The Times” od wiosny przyszłego roku będzie odpłatny.

Coraz gorsza sytuacja na dziennikarskim rynku pracy


Sytuacja na rynku pracy dla dziennikarzy w ciągu ostatnich miesięcy stała się dramatyczna, a będzie jeszcze gorzej. Do takiego przekonania doszli uczestnicy wczorajszej debaty "Czy wszyscy dziennikarze skończą pod pośredniakiem?".

"Solidarność" w TVP wypłaca zapomogi


Działająca w Telewizji Polskiej "Solidarność" wypłaci swoim członkom zapomogi. Mają im one zrekompensować obcięcie premii.

NYTimes.com najpopularniejszy w USA


NYTimes.com, internetowy serwis dziennika ”The New York Times”, jest najpopularniejszym portalem prasowym w Stanach Zjednoczonych.

Polsat podnosi ceny za emisję reklam


W marcu koszt dotarcia do widzów Polsatu z grupy komercyjnej będzie o 17 proc. wyższy niż rok temu.

Orcholski wygrywa z dziennikarzami "Gazety"


Przyznanie Przemysławowi Orcholskiemu tytułu Hieny Roku zdaniem sądu nie wystarcza, aby bezkarnie nazywać go symbolem dyspozycyjnego dziennikarstwa TVP z czasów prezesury Roberta Kwiatkowskiego.