Dziennikarz sądzony za ujawnienie tajemnic śledztwa


Nie milkną protesty przeciwko postawieniu prokuratorskich zarzutów Krzysztofowi Skórzyńskiemu z TVN 24 i Mariuszowi Gierszewskiemu z Radia Zet za upublicznienie informacji ze śledztwa - a tymczasem inny dziennikarz jest już za to samo sądzony.

Artur D. Liskowacki, redaktor naczelny dziennika "Kurier Szczeciński" i prezes wydawnictwa Kurier Szczeciński, zrezygnował z obu stanowisk z przyczyn osobistych. Reklamy, które w sobotę, po informacji o tragedii w Smoleńsku, zniknęły z głównych telewizji i z wielu rozgłośni radiowych, na razie nie wracają na antenę. Rzecznik praw dziecka Marek Michalak jest zaniepokojony coraz uboższą ofertą programową Telewizji Polskiej dla najmłodszych i napisał w tej sprawie do prezesa TVP list.



TVN SA jest wymarzonym pracodawcą dla studentów zarówno kierunków biznesowych, jak i humanistycznych – wynika z raportu Idealny Pracodawca 2010 sporządzonego na podstawie badań opinii prowadzonych przez firmę Universum Polska. Program III Polskiego Radia przygotował dżingle odliczające czas do powrotu Marka Niedźwieckiego na antenę. Krystyna Mokrosińska zwróciła się do prezesa TVP o wyjaśnienie, czy w nowej siedzibie telewizji pracownicy są podsłuchiwani.

Zarząd Telewizji Polskiej wymienia dyrektorów oddziałów regionalnych. Zdymisjonowano już szefów TVP Kraków, TVP Łódź i TVP Białystok. Będzie też zmiana w TVP Katowice.

Prawie 50 tys. zł ma zapłacić Polskie Radio dziennikarce Małgorzacie Słomkowskiej-Liberskiej zwolnionej w lipcu 2007 r. - zdecydował Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy. Nawet o ponad połowę ma zostać zmniejszony budżet serwisu Dziennik.pl – dowiedział się nieoficjalnie ”Presserwis”.

Rozpoczyna się w Telewizji Polskiej kampania informacyjno-promocyjna na temat abonamentu radiowo-telewizyjnego. Rosyjski miliarder Aleksander Lebiediew, do którego należy m.in. dziennik ”The London Evening Standard”, jest bliski przejęcia kolejnej brytyjskiej gazety - "The Independent". 85 tematycznych stacji internetowych, w tym kanały muzyczne, ze słuchowiskami, kabaretowe oraz Radio na Wizji, kanał dostępny na największych platformach satelitarnych - publiczna radiofonia chce uczcić jubileusz 85-lecia mocnym wejściem w nowe technologie.



6,9 mln zł uzyskał Polsat ze sprzedaży czasu reklamowego przy ośmiu meczach Polaków podczas Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn – wynika z cennikowych danych AGB Nielsen Media Research (bez uwzględnienia rabatów). Grupa Wydawnicza Polskapresse uruchomiła lokalny serwis informacyjno-społecznościowy Wieczorwybrzeza.pl. Kraków rozpoczął porządkowanie przestrzeni miejskiej przed planowanymi na niedzielę uroczystościami pogrzebowymi pary prezydenckiej na Wawelu.

Koniec brytyjskiego "Big Brothera"


W styczniu przyszłego roku reality show ”Big Brother” zniknie z brytyjskiej telewizji.

Czterech komentatorów w "Pytaniu na śniadanie"


Stałymi komentatorami programu "Pytanie na śniadanie" w TVP 2 zostali Robert Leszczyński - dziennikarz "Wprost", Michał Ogórek - felietonista "Gazety Wyborczej", Michał Karnowski - publicysta "Polski" i Grzegorz Chlasta - dziennikarz Tok FM.

TVP chciała od Tok FM 10 tys. zł za transmisję z Katynia


Telewizja Polska zażądała 10 tys. zł od radia Tok FM za udostępnienie sygnału transmisji z uroczystości obchodów 70. rocznicy zbrodni katyńskiej. Za symboliczną opłatą sygnał otrzymały za to telewizje - Polsat, TVN i Trwam.

"Welt International" zadebiutuje w lutym


Potwierdzają się spekulacje niemieckich mediów, że ukaże się anglojęzyczna edycja dziennika "Die Welt".

BBC broni się przed prywatyzacją


BBC przygotowuje raport mający przekonać parlamentarzystów i opinię publiczną o pozytywnym wpływie nadawcy publicznego na krajową gospodarkę.

"Gość Niedzielny" będzie wychodził w czwartek


Wydawca tygodnika "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny") zmienił dzień wydawania.

"Żydownik Powszechny" - "prowokacja" redakcji


Z okazji przypadającego jutro jubileuszu 65-lecia istnienia "Tygodnika Powszechnego" redakcja przygotowała wydanie specjalne, pod prowokacyjnym tytułem "Żydownik Powszechny". Jest to tytuł odnoszący się do inwektyw, jakie używają wobec "Tygodnika Powszechnego" przeciwnicy dialogu polsko- i chrześcijańsko-żydowskiego.

Nowa szefowa działu krajowego w "Dzienniku"


Mira Suchodolska od kwietnia będzie szefem działu krajowego w "Dzienniku Gazecie Prawnej" (Infor Biznes) - wynika z nieoficjalnych informacji "Presserwisu".

Poważne zmiany w BBC


BBC zamierza zamknąć część portalu internetowego i dwie stacje radiowe. Powodem jest redukcja kosztów – napisał w piątek brytyjski dziennik "The Times".

"Panorama" TVP 2 może zmienić szefa


Jacek Skorus najprawdopodobniej straci stanowisko kierownika "Panoramy" w TVP 2 – dowiedział się "Presserwis"

Jesienna ramówka TVP


Jesienią w TVP widzowie zobaczą kilka nowych polskich seriali, pojawią się nowe odcinki znanych już produkcji, na antenę powrócą programy rozrywkowe i publicystyczne, przygotowano także zupełnie nowe propozycje. Telewizja Polska zaprezentowała w środę swoją nową ramówkę.

"Dziennik Wschodni" funduje czytelnikom mieszkanie


448 tys. zł wynosi pula nagród w loterii "Apartament za czytanie", która 4 grudnia br. rozpocznie się na łamach ”Dziennika Wschodniego” (Media Regionalne).

WOŚP chce lipcową zbiórką "Stop powodziom" zainteresować telewizje


Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy liczy na wsparcie medialne stacji telewizyjnych zbiórki publicznej "Stop powodziom", zaplanowanej na 4 lipca.

W 75. urodziny Radia "PiK" na siedzibie rozgłośni zawisł nekrolog


Nekrolog z informacją, iż "po długiej i wyczerpującej walce o przetrwanie, z braku środków do życia może w 2010 roku odejść Polskie Radio +PiK+ lat 75" zawisł w piątek na siedzibie rozgłośni w Bydgoszczy. Świętująca trzecie ćwierćwiecze instytucja znalazła się na krawędzi katastrofy finansowej - ocenił prezes Radia "PiK".

Wiadomo, kto zostanie nowym szefem TVP 1


Witold Gadowski, były dyrektor TVP Kraków, ma być nowym szefem Programu 1 Telewizji Polskiej – nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".